נעליים אורטופדיות לנשים בהיריון – האם מומלץ?

נעליים שטוחות, נוחות ובריאות הן תנאי לאיכות חיים גבוהה עבור נשים בהריון. במאמר הבא נסביר למה כדאי לתת עדיפות לדגמים אורטופדיים ואיך בוחרים אותם מבין ההיצע הקיים בקטלוגים השונים.

הדגם שאיתו אישה בהריון בוחרת לנעול משפיע בצורה דרמטית על איכות החיים שלה. בטווח הקצר, הוא קובע עד כמה אישה בהריון תרגיש יציבה גם ככל שהתהליך יתקדם ומשקל הגוף שלה יעלה. בטווח הבינוני והארוך, לנעליים יש השפעה בריאותית על עמוד השדרה ועל בעיות גב. בשביל למנוע מראש עומד על עמוד השדרה והמפרקים, חשוב לבחור נעל מתאימה.

הפתרון הרלוונטי עבור נשים בהריון יכול להיות נעליים אורטופדיות. אלו נעליים שמיוצרות על פי סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ובטיחות, אפשר להתאים את המדרס שיש בתוכן למבנה כף הרגל וניתן גם לבחור חומרי גלם גמישים שמשנים את צורתם תוך כדי התקדמות ההריון. בכל אחד מהמקרים האלה, לנשים בהיריון מומלץ לבחור נעליים אורטופדיות רק אחרי שמתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

איך בוחרים נעליים לנשים בהיריון?

מטרת העל של נעליים אלו היא להיות נוחות ובריאות. לרוב מדובר על נעליים שטוחות שלא מעמיסות על כף הרגל, אך כן מסייעות לשאת את המשקל העודף של חודשי ההריון המתקדמים. כמו כן, הנעליים לא גורמות לנעילת מפרקי האגן ולכן חוסכות כאבים מיותרים.

נעליים אורטופדיות

בחירה נכונה מבוססת על מספר שיקולים:

  1. מצב אורטופדי קיים – נעליים אורטופדיות בוחרים גם בלי קשר להתקדמות ההיריון והחודש שבו נמצאים. עוד לפני שמכניסים למשוואה את השאלה מה משקל הגוף ביחס לחודשי ההריון, צריך לבדוק מה המצב האורטופדי הקיים ואולי גם לעבור אבחון. אצל נשים בהיריון עם קרע בשריר, הגבלות בטווח התנועה, כאבים בברך או שברי מאמץ, התאמת הנעליים תתבצע במקביל לתכנית שיקום אורטופדי.
  2. אוורור – נעליים שטוחות, רחבות וגמישות שמתאימות את עצמן לכף הרגל יכולות להחזיק אותה באופן יציב כמעט לכל אורך תקופת ההיריון. אבל כאשר מתמקדים ספציפית בקטגוריה של נעליים אורטופדיות לנשים, צריך לבדוק את נושא האוורור. ללא אוורור יעיל שבדרך כלל לא קיים בנעליים אורטופדיות רגילות, נשים בהריון עלולות לחוות עומס ולחות מציקה בכף הרגל.
  3. סוליה חזקה בגובה של סנטימטר אחד לפחות – הסוליה משחקת תפקיד חשוב בבחירת נעליים לנשים בהריון. היא צריכה להיות בגובה של סנטימטר אחד לפחות, כדאי שתהיה לה נטייה קלה כלפי מעלה באזור של הבהונות והיא חייבת להיות חזקה אבל עדיין גמישה. אם הסוליה עומדת בתנאים האלה, היא כנראה תצליח לספק בידוד ולתפקד לבלימת זעזועים תוך כדי התנועה.

איך מתרגלים הליכה ועמידה על נעליים אורטופדיות?

יכול להיות שתידרש תקופת הסתגלות מסוימת לאחר הרכישה. במהלך התקופה הזו חשוב לתרגל עמידה והליכה וכדאי לעשות את זה כמה שיותר מוקדם מבחינת חודשי ההיריון. בהמשך, אפשר לצרף לשגרה תרגילים להגשמת מפרקי הירכיים ועדיף גם להימנע מעמידה ממושכת ורציפה.

עוד התאמות לצד נעליים אורטופדיות לנשים בהיריון יכולות להיות הימנעות מגרביים לוחצות כדי לצמצם את הסיכון להופעת בצקת. חוץ מזה, מומלץ להרים את הרגליים למעלה מתי שאפשר ולשלב אמבטיות פושרות בשגרת הטיפוח כדי להוריד את הנפיחות. בכל אחד מההקשרים האלה, נעליים אורטופדיות, גמישות ואיכותיות עם סוליה חזקה מצטרפות לשגרה החדשה של נשים בהריון והן מומלצות רק אם בוחרים אותן נכון.

דילוג לתוכן