נעליים אורטופדיות לפלטפוס

פלטפוס זו בעיה נפוצה אשר שכיחה אצל 15% מכלל האוכלוסייה. היא באה לידי ביטוי בכף רגל שטוחה וקשת אורכית שאינה מתפקדת כראוי. הקשת מחברת בין העקב לקשת הרוחבית, ויש לה תרומה רבה לגמישות כף הרגל, כמו גם לבלימת זעזועים בעת ההליכה או במהלך ביצוע פעילות ספורטיבית.

לייעוץ צרו קשר עם המכון – 03-6731384

כמו כן יש לה תפקידים רבים נוספים כמו למשל חלוקת משקל נכונה בין עצמות כף הרגל, ייצוב נקודות המגע עם הקרקע וכיוצא מכך. כאשר הקשת האורכית בכף הרגל אינה תקינה, תפקודים אלו נפגעים וכתוצאה מכך יגרמו כאבים ואי נוחות.

הדרגות השונות של פלטפוס

לפלטפוס יש דרגות חומרה שונות שנחלקות לשתי קבוצות עיקריות:

  • פלטפוס גמיש – יתאר מצבים בהם הקשת קמורה בעת מנוחה אך משתטחת בעת דריכה על הרגל. כאשר לא מופעל עליה עומס היא חוזרת להיות קמורה שוב.
  • פלטפוס קשיח מתאר מצב בו מבנה כף הרגל שטוח הן בעת מנוחה כאשר לא מופעל על הרגל עומס, והן בעת הדריכה על כף הרגל. ברוב המקרים אנשים הסובלים מפלטפוס קשיח הם אלו שיפתחו תסמינים בעתיד.

כיצד נעליים אורטופדיות עוזרות לבעלי פלטפוס?

אנשים סובלים מפלטפוס ירגישו שינויים במנח הקרסול ועצמות כף הרגל כתוצאה מתפקודה הלקוי של הקשת האורכית. כתוצאה מכך הם עלולים לפתח את התסמינים הבאים:

  • דלקות בגיד אכילס
  • כאבים באזור הגב התחתון
  • דורבן
  • שברי מאמץ

כדי להימנע מבעיות אלו ולהפחית את הסיכוי להתפתחות תסמינים אלו, מומלץ לרכוש נעליים אורטופדיות או מדרסים לפלטפוס, הם עשויים למנוע כאבים ובעיות על רקע זה.

נעליים אורטופדיות לפלטפוס

מדוע חשוב לבעלי פלטפוס ללכת עם נעליים אורטופדיות

ברוב המקרים הפלטפוס מאובחן לאחר שהתסמינים כבר קיימים ולכן חשוב לפעול בהקדם ולטפל בבעיה באמצעות נעליים אורטופדיות, זאת כדי למנוע את החמרת המצב, למזער את הסיכוי להתפתחות תסמינים ובעיות חמורות יותר בעתיד. באמצעות נעליים טובות לפלטפוס אפשר לשפר משמעותית את יכולת בלימת הזעזועים של כף הרגל, לפצות על הפגם במבנה האנטומי שלה ולחלק את העומס המופעל על הרגליים בזמן ההליכה בצורה טובה יותר, כך שכף הרגל תזכה לכל התמיכה שהיא זקוקה.

דילוג לתוכן