כאבים בכפות הרגליים ובקרסול

תלונות על כאבים בכפות הרגליים הן תלונות נפוצות מאוד באוכלוסייה, כאשר הכאבים יכולים ממש לפגוע באיכות החיים ובשגרה. הגורמים לכאב יכולים להיות שונים ומגוונים, כאשר חשוב מאוד להגיע לאבחון מסודר כדי לאתר את מקור הבעיה ולהתאים לה את הטיפול.

פעמים רבות תמיכה נכונה בכפות הרגליים בעזרת מדרסים ונעליים אורתופדיות יכולים לשפר את המצב עד כדי העלמת הכאב לחלוטין, וכמובן למנוע החמרה של הבעיה.

מהם הגורמים לכאבים בכף הרגל?

כף הרגל שלנו היא איבר מורכב מאוד, הכוללת מערכת של עצמות קטנות וגדולות, מפרקים, שרירים וגידים. כאב יכול להתפתח עקב בעיה בכל אחד מהמרכיבים הללו, כאשר את הסיבות לכאב אפשר לחלק לכמה קטגוריות עיקריות:

  • המבנה האנטומי של כף הרגל – הקטגוריה הזו כוללת את כל המצבים שבהם האנטומיה של כף הרגל גורמת לכאבים, למשל מקרים כמו פלטפוס או כמו קשת גבוהה. פעמים רבות הבעיה היא מולדת, אך היא יכולה גם להתפתח לאורך השנים או להחמיר.
  • פציעה – הקטגוריה הזו מקיפה טווח רחב מאוד של מקרים וסוגי פציעות (כאשר לא בהכרח מדובר בפציעה דרמטית). לא פעם פעילות ספורטיבית מאומצת יכולה להוביל לפציעות חוזרות אשר הופכות בסופו של דבר לכאבים מטרידים.
  • תהליך דלקתי – התהליך הדלקתי יכול להתפתח בעיקר סביב הגידים והמפרקים, לעיתים הגורם הוא מחלה ראומטית ולעיתים תהליך שחיקה, פציעה ישנה או פעילות מאומצת ללא תמיכה מתאימה. ללא אבחון וטיפול התהליך הדלקתי יכול להחמיר ולגרום לנזקים קבועים לכף הרגל.

כיצד מטפלים בכאב בכף הרגל?

כאמור כאבים בכף הרגל הם תלונה נפוצה מאוד באוכלוסייה, וכפי שראינו עד כה הכאבים יכולים לנבוע עקב סיבות שונות. פעמים רבות הגורם הוא גורם כרוני שלא ניתן לשנות, אך החדשות הטובות הן שיש היום פתרונות וטיפולים נהדרים שיכולים לסייע לכם לחזור לשגרה. פעמים רבות כלל אין צורך בניתוח או בטיפול פולשני ואגרסיבי.

 

כף רגל

אך אנחנו מקדימים את המאוחר, במידה ואתם סובלים מכאב כלשהו בכפות הרגליים, חשוב ביותר להתחיל בתהליך מסודר של אבחון ולפנות לאורתופד. הרופא יתרשם מסוג הכאב והמיקום שלו, יבחן את כפות הרגליים, את היציבה והמנח. ישנם מקרים שבהם האנטומיה של כף הרגל ברורה מאוד וניתן להבחין בקלות כי מדובר למשל בפלטפוס.

אך במידת הצורך הרופא יפנה אתכם לבצע בדיקות נוספות, למשל כמו צילום או אולטרסאונד כדי לקבל תמונה מקיפה. לאחר הגעה לאבחנה המדויקת, הרופא ינחה אתכם כיצד לפעול על מנת לטפל בבעיה. הטיפול תלוי בגורם לכאב, כאשר במקרים רבים מומלץ להיעזר במדרסים ונעליים אורתופדיות ובשילוב של תרגילי פיזיותרפיה לחיזוק האזור.

סרטון על סיבות לכאבים בקרסול:

מדרסים ונעליים אורתופדיות – תמיכה מלאה

פעמים רבות הגורם לכאבים בכף הרגל הוא גורם כרוני, שלא ייעלם בקלות. בין אם מדובר במבנה אנטומי, מחלה ראומטית, עודף משקל, יציבה לא נכונה וכדומה. החדשות הטובות הן שבעזרת התאמה של מדרסים ונעליים אורטופדיות אפשר לתת מענה לקשת רחבה ביותר של בעיות, ולהעניק לרגל את התמיכה לה היא כה זקוקה.

גם המדרסים וגם הנעליים האורתופדיות מיוצרים באופן ספציפי עבור כל אדם, בהתאם למידות ולצורת הרגל, וכמובן בהתאם לבעיה הספציפית ממנה הוא סובל. המדרסים נותנים מענה למנח וליציבה של הרגל, ומספקים את התיקון הדרוש. ברוב המקרים אפשר להתאים אותם לנעליים רגילות, כך שוכלו להמשיך ולנעול את הנעליים שאתם אוהבים.

דילוג לתוכן