האם מדרסים יכולים לעזור לכאבים בירך?     

המטרה של מדרסים היא לשנות את המנח של כף הרגל וכך לסייע עם פיזור מחדש של העומס והלחצים. כפועל יוצא מזה, מדרסים גם יכולים לעזור למנוע כאבים בירך או לכל הפחות להפחית אותם. אז איך בדיוק המדרסים משיגים את המטרה וכיצד בוחרים אותם? הנה כל התשובות

האם מדרסים יכולים לעזור לכאבים בירך

מניעת כאבים

מדרסים יכולים לעזור למנוע כאבים בירך והם מתאימים עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. כל עוד בוחרים מדרסים בהתאמה אישית ולא מתפשרים על איכות חומרי הגלם שבהם משתמשים כדי לייצר אותם, אפשר לצפות לתוצאות מעולות עם מדרסים איכותיים. יתרה על כך, מדרסים מוכיחים את עצמם בטווח הקצר והארוך כי הם משפיעים מבחינה אנטומית על המבנה של כף הרגל ועל התפקוד שלה.

המטרה העיקרית של מדרסים היא לשנות את המנח המקורי של כף הרגל ולהפוך אותו לנכון וטבעי יותר. המדרסים מתאימים לאנשים עם פלטפוס, למי שסובלים מקשת גבוהה ובאופן עקרוני לכל מי שרוצים לפזר מחדש את העומסים והלחצים על כף הרגל. בזכות התכונות הללו של מדרסים, הם עוזרים להפחית כאבים בירך ואף מסוגלים למנוע אותם לחלוטין.

איך מדרסים עוזרים למנוע את הכאבים?

המדרסים עוזרים למנוע כאבים בירך כי הם מפחיתים את העומס על כף הרגל ועל כל פלג הגוף התחתון. כאשר מנח כף הרגל תקין יותר, זה אומר שהעומסים מתחלקים באופן שווה יותר בין החלקים השונים של הגוף. החלוקה מחדש של העומסים מפחיתה את הלחץ על הירך וכך מצמצמת כאבים ותחושה של חוסר נוחות.

שיקולים בבחירת מדרסים

התנאי היחיד לניצול היתרונות השונים של מדרסים מבחינת מניעת כאבים בירך הוא לבחור אותם נכון. כדי לבחור נכון מדרסים, צריך להביא בחשבון כמה שיקולים מרכזיים:

  • התייעצות עם אורטופד – מדרסים הם אביזר אורטופדי שחייב להתאים לדרישות השונות של כל אחד ואחת מאיתנו. בשביל לדעת איזה מדרסים מתאימים לנו ואיזה לא, אנחנו חייבים להתייעץ עם איש מקצוע. מטבע הדברים, איש המקצוע הרלוונטי הוא אורטופד. בשביל לבחור נכון את האורטופד כדאי לברר איזה ניסיון יש לו, במה הוא מתמחה ואיזה שירותים הוא מספק.
  • חומרי גלם – אפשר לייצר מדרסים מסוגים שונים של חומרים. המדרסים המתאימים חייבים להיות מיוצרים מחומרי גלם כמה שיותר איכותיים, כדי שהם יצליחו להחזיק את העומס ולפזר את משקל הגוף בין האברים השונים. את חומרי הגלם אפשר לבדוק על פי המפרט הטכני המתואר על ידי היצרן ועל בסיס מידע רשמי.
  • משקל הגוף – מדרסים צריכים להתאים אישית לנו ולמשקל הגוף. ככל שמשקל הגוף גבוה יותר, כך המדרסים חייבים להיות מיוצרים מחומרים חזקים יותר. בשביל לבחור את המדרסים, עלינו להביא בחשבון את משקל הגוף הנוכחי ואת משקל היעד שאנחנו מתכננים להגיע אליו בעקבות פעילות גופנית או ביצוע אימונים ספורטיביים.
  • עלות – אמנם חשוב יותר שהמדרסים יהיו איכותיים מאשר זולים, אבל זה לא אומר שצריך לוותר על השוואת מחירים. בדיקת עלויות תעזור לנו למצוא את המדרס המתאים ולבחור אותו לפי התקציב. כמו כן, כדאי לברר על השתתפות קופות חולים או חברות ביטוח פרטיות בהתאמת מדרסים להפחתת כאבים בירך.
דילוג לתוכן