שיקום לאחר בעיות אורטופדיות

כמעט כל סוגי הבעיות האורטופדיות ניתנות לטיפול, אך לא פחות חשוב להשקיע זמן בתהליך השיקום. ממה בדיוק מתחיל התהליך הזה, מה הוא כולל ואיפה עוברים אותו? הנה כל הפרטים.

היכרות עם סוגים שונים של תהליכי שיקום לאחר בעיות אורטופדיות תקבע כמה זמן יעבור עד שניתן יהיה לחזור לשגרה מלאה. מצד אחד, יש כיום כלים ואביזרים אורטופדיים המאפשרים להתמודד פחות או יותר עם כל סוגי הבעיות האורטופדיות. מצד שני, השיקום עצמו הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך – אבל רוב האנשים לא משקיעים בו את הזמן והמשאבים.

סיבות המעידות היטב על חשיבות השיקום:

  • יכולת טבעית של הגוף להתאושש – מטרת העל של תהליך השיקום היא לאפשר לגוף להתאושש באופן כמה שיותר טבעי. על מנת לנצל את היתרונות ביכולת הטבעית של הגוף להתאושש, חשוב להשקיע בתהליך השיקום. באמצעות תהליך השיקום, ניתן לספק לגוף את הזמן הנדרש על מנת שהוא יצליח להביא לידי ביטוי את מלוא היכולת הטבעית שלו להתאושש בצורה תקינה.
  • מעקב אחר תוצאות הטיפול – בעיות אורטופדיות מחייבות טיפול מקיף שיכול להיות מבוסס בין היתר על פיזיותרפיה, על הקצאת אביזרים אורטופדיים כגון מדרסים ולפעמים גם על ניתוח או התערבות כירורגית. עם זאת, לא משנה איך בוחרים להתמודד עם הבעיה – מה שחשוב לעשות לאחר מכן זה לעקוב אחר התוצאות. בשביל לוודא שתוצאות הטיפול עולות בקנה אחד עם המטרות שהוגדרו מראש על ידי הרופא המטפל, יש צורך בשיקום מלא ומסודר.
  • מניעת בעיות נוספות – יש מקרים שבהם בעיות אורטופדיות מטופלות לטווח הקצר בלבד. במקרים כאלה, הנזקים שעלולים להתרחש בטווח הארוך בגלל שהשיקום לא מספיק מפוקח או מושקע הם לא פחות חמורים. אז כדי למנוע מצב שבו בעיות נוספות נגרמות גם אחרי טיפול לכאורה בבעיות האורטופדיות הקיימות, מה שניתן לעשות זה לתאם תהליך שיקום מסודר.

על מה מבוסס השיקום?

שיקום אחרי בעיות אורטופדיות יכול וצריך להיות מבוסס על היכרות עם האביזרים הקיימים. בשביל ליהנות מהיתרונות של השיקום גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע ולקבל את ההמלצות שלהם. יתרה על כך, יש מקרים שבהם הוא מתבצע מול מכון אורטופדי פרטי ולא רק מול הרופא, קופת החולים או בית החולים.

השיקום גם יכול להיות מבוסס על פתרונות בהתאמה אישית. בגלל שיש המון סוגים שונים של בעיות אורטופדיות, קיימים גם פתרונות מגוונים שמתוכם אפשר לבחור. בשביל לבחור את הפתרון הכי אפקטיבי, צריך לבסס את השיקום על הצרכים של קהל היעד ולקבל המלצות מרופאים ובעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

דילוג לתוכן