שיטות ללקיחת מידה להכנת מדרסים

התאמה אישית היא תנאי לניצול כל היתרונות של מדרסים. באמצעות מדרסים בהתאמה אישית ניתן לשנות ולתקן את המנח הטבעי של כף הרגל, למנוע נזקים לטווח הארוך ולשפר את איכות החיים באמצעות הפחתת כאבי גב, צוואר ועמוד שדרה. יתרה על כך, מדרסים בהתאמה אישית נחשבים עמידים יותר כי הם מתאימים גם לכף הרגל עצמה אבל גם לגיל של המטופל, למצבו הרפואי ולרקע הבריאותי שלו.

הדרך לבצע התאמה אישית של מדרסים היא לקחת מידות מדויקות. אם המידות לא מספיק מדויקות או מתאימות, עלול להיגרם נזק רב לכף הרגל ולמנח שלה. אפילו אם לא נגרם נזק, אין משמעות למדרסים בהתאמה אישית שלא מיוצרים על פי מידות מדויקות ולפי הצרכים של קהל היעד והמטופלים. לכן, השאלה החשובה היא מהן השיטות ללקיחת מידה להכנת מדרסים בהתאמה אישית ומה ההבדלים ביניהן.

כל שיטה והיתרונות שלה

  • חבישת גבס – השיטה הקלאסית וגם הוותיקה ביותר עבור לקיחת מידה להכנת מדרסים מותאמים אישית היא כמובן חבישת גבס. כאן המטרה היא לאפשר את לקיחת המידות בלי לגרום לרגל לשאת משקל ובאמצעות מת תמיכה. השיטה נחשבת אמינה, מדויקת וגמישה והיא מאפשרת לבצע מניפולציות על כף הרגל בזמן שהגבס מתייבש. מנגד, החיסרון הוא שצריך להשקיע זמן עבודה רב ושמדובר על שיטה יחסית יקרה.

  • סורק אלקטרוני – שיטה אחרת ומתקדמת יותר של לקיחת מידות להכנת מדרסים מותאמים אישית מבוססת על שימוש בסורק אלקטרוני. באמצעות שימוש בסורק אלקטרוני ניתן לדעת מה המידות המדויקות של כף הרגל, לחסוך זמן יקר ואף לשמור את נתוני כף הרגל על מנת לייצר בעתיד עוד מדרסים חדשים. החיסרון הוא העלות הגבוהה של הסורק וזה שהבודק עצמו חייב להיות בעל מיומנות בהצבת כף הרגל בזמן הסריקה.

  • פלטת לחיצה – התפקוד של פלטת לחיצה דומה מאוד לתפקוד של סורק אלקטרוני, אבל התהליך עצמו מעט שונה. כאן לא משתמשים בסורק חיצוני אלא מבקשים מהמטופל להניח את כף הרגל על גבי פלטת לחיצה ייעודית. עם זאת, חשוב לציין שלאחרונה כבר לא משתמשים בשיטה הזו בגלל חוסר דיוק יחסי.

  • קופסת קצף – השימוש בפולוריטן מאפשר לבנות סוג של קופסת קצף שאליה מכניסים את הרגל כדי לקבל תבנית מדויקת. היתרון הוא מחיר יחסית נמוך עבור דיוק סביר וזה שאין צורך במקצועיות ותרגול מצד האורטופד, אך החיסרון הוא שקשה להניח את הרגל במנח ניטרלי ולכן גם תוצאות ההתאמה האישית מוגבלות ביעילות שלהן.

קראו על לקיחת מידות בלייזור – CNC

איך בוחרים את השיטה המתאימה?

היכרות עם סוגים שיטות שונות ללקיחת מידה היא רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים להתאים כל שיטה לצרכי קהל היעד, לא מספיק להכיר את ההבדלים בין השיטות אלא צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע.

היתרון של התייעצות עם בעלי מקצוע הוא שלומדים מראש על היתרונות של כל שיטה ועל המאפיינים שלה. בנוסף, אפשר לרכז את השאלות תחת קורת גג אחת עם דוביק אורטופדיה ועם אחד מאנשי הצוות שלנו.

דילוג לתוכן