רפידות אורטופדיות לנעליים

רפידות לנעליים מציעות תמיכה לכף הרגל בתוך הנעל והן יוצרות התאמה טובה יותר בין מבנה הנעל למבנה כף הרגל, כך שהשימוש בהן יהפוך ליותר נוח. הן מגיעות בגדלים שונים ובדגמים מגוונים. ישנם דגמים פשוטים ובסיסיים לעומת דגמים בעלי תכונות בריאותיות.

ישנן רפידות חלקיות ואחרות שלמות ולכל אחת מטרות שונות. יש דגמים של שמיוצרים מג’ל בעוד שאחרים עשויים מסיליקון, יש דגמים רחבים לנעליים רחבות ויש צרים לסנדלים, נעלי עקב או אלגנט.

 

חשוב לציין שרפידות לנעליים הן אינן מדרסים. יש לשני המוצרים מאפיינים זהים ומטרות דומות, אך בעוד שרפידות הן מוצר בסיסי ומתאים לשימוש מיידי, מדרסים יש לייצר בהתאמה אישית והם מיוצרים מחומרים אחרים.

מתי משתמשים ברפידות לנעליים?

את הרפידות מכניסים לתוך הנעליים במטרה למנוע כאבים, לספק יציבות, לשפר את האחיזה בנעל, להשפיע על מידת הנוחות ועוד. כך למשל אם עד היום שרכתם את השרוכים חזק כדי לזכות לתמיכה טובה יותר בכף רגל, בעזרת רפידות אורטופדיות תוכלו להימנע מכך.

הן משפרות את מנח כף הרגל בתוך הנעל, משפיעות על מידת היציבות ועוזרות לחלק את העומסים באופן שווה יותר. השימוש בהן יהיה אופטימלי כאשר מרגישים כאבים בכפות הרגליים אך אין בעיה שדורשת התאמת מדרסים, כשהנעליים לא נוחות, כשסובלים מנפיחות או בצקות, בעת עמידה ממושכת או הליכה מרובה, במהלך פעילות ספורטיבית, להקלה על כאבים זמניים ועוד.

למי הן מתאימות?

רפידות יכולות לעזור לסוגים שונים של אנשים החל באלו הסובלים מבעיות אורטופדיות כאלו ואחרות ועד חולי סכרת שסובלים מזיהומים, כיבים ופצעים באזור כף הרגל. כמו כן הן יכולות לעזור לסובלים מנפיחות או בצקות, לאנשים שמרבים ללכת או לעמוד במקום העבודה, לספורטאים או חיילים, לפועלים מסוגים שונים ולכל מי שעוסק בפעילות מאומצת וזקוק לאקסטרה תמיכה ונוחות.

רפידות נעליים

מה היתרונות שלהן?

  • מוצר זול – יחסית למדרסים מחירן זול.
  • זמינות מרבית – לרוב ניתן לקנות באופן מידי ללא זמן המתנה.
  • נוחות – הרפידות הופכות את הנעליים לנוחות יותר והן עוזרות לשפר את הביצועים.
  • מגוון – ישנו מגוון גדול כך שכל אחד יכול למצוא את הפתרון לו הוא זקוק.
  • מניעת בעיות ברגליים – מספקות תמיכה רחבה, מונעות כאבים ובעיות חמורות.
  • תמיכה וריפוד – בלימת זעזועים ומניעת עייפות ושחיקה של כפות הרגליים.

לסיכום, השקעה בשיפור הנוחות ומתן תמיכה לכפות הרגליים על ידי רפידות לנעליים תעזור לכם להתמודד עם אי הנוחות בצורה, אך למרות זאת הן אינן תחליף ראוי למדרסים אשר נותנים מענה מותאם באופן אישי לאנשים בעלי בעיות אורטופדיות – לשאלות בנוגע להבדלים בין רפידות למדרסים קראו את המאמר הבא.

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן