מה הנזקים שיכולים להיגרם מסלויה קשוחה?

סוליה בדרגת קשיחות גבוהה מדי עלולה לגרום נזקים מצטברים ומיידיים לכף הרגל, לעמוד השדרה ואפילו לצוואר. עם זאת, אפשר למנוע את רוב הנזקים באמצעות שימוש במדרסים והתאמה אישית של פתרונות רלוונטיים נוספים.

אחד הדברים החשובים ביותר שאותם כדאי לבדוק בעת רכישת כל סוג של נעל זו הסוליה. בפועל, הסוליה היא זו שמפרידה בין כף הרגל לבין הרצפה והתפקיד שלה הוא גם להעניק תמיכה אורטופדית. בגלל החשיבות של הסוליה, יש משמעות לדרגת הקשיחות שלה ולאופן שבו היא תומכת בכף הרגל. אם היא קשיחה מדי, התוצאות עלולות להיות נזקים אורטופדיים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

הבדלים בין נזקים בטווח הקצר והארוך

בטווח הקצר, הנזק הפוטנציאלי הוא חוסר נוחות. אם מרגישים לא נוח לדרוך על הרגל, זה כבר מהווה אינדיקציה לכך שככל הנראה צריך לבצע התאמות ושינויים. אבל מעבר לזה, תחושה של חוסר נוחות תגרום לנו לשנות את המנח של הרגל באופן לא טבעי. שינוי המנח עלול לגרום להטלת עומס מיותר על כף הרגל ולנזקים חמורים.

בטווח הבינוני והארוך, סוליה קשוחה מדי מונעת את הפיזור התקין של העומסים. כאשר הסוליה לא מפזרת את העומסים בין כפות הרגליים והגב, זה אומר עומס על עמוד השדרה, הברכיים והצוואר. אחרי כמה שנים של שימוש בסוליה כזו, ההשלכות עלולות להיות כאבי גב חמורים, שברי מאמץ ועוד.

מדרסים לנעלי עבודה
מדרסים לנעלי עבודה

איך מונעים את הנזקים?

החדשות הטובות הן שאפשר למנוע הנזקים שיכולים להיגרם כתוצאה מסוליה קשוחה, גם אם לא רוצים לוותר לגמרי על הנעל. כדי לעשות את זה, כל שנדרש הוא לעבור תהליך של התאמת המדרסים לכף הרגל.

היתרונות בשימוש במדרסים מותאמים אישית:

  • תמיכה אורטופדית – המטרה העיקרית של שימוש במדרסים היא השגת תמיכה אורטופדית אופטימאלית. כאשר משתמשים במדרסים שמותאמים למבנה של כף הרגל, זה אומר שהתמיכה האורטופדית תהיה טובה יותר.
  • תחושת נוחות – אפשר להרגיש את ההבדל בין נעל עם או בלי מדרסים כבר באופן מיידי. אם משתמשים במדרסים גמישים שמתאימים לכף הרגל, התוצאה תהיה תחושת נוחות גם בהליכות ארוכות יחסית.
  • הגנה על הנעל והסוליה – משתלם להשקיע בהתאמה אישית של מדרסים גם על מנת להגן על הנעל ועל הסוליה. אם המנח של כף הרגל נכון יותר בזכות הסוליה, זה אומר שהסוליה פחות נשחקת ושהנעל כולה תחזיק מעמד יותר זמן. כך למעשה חוסכים בהוצאות והופכים את המדרסים להשקעה משתלמת.

הנזקים שנגרמים בגלל סוליה קשוחה משותפים לגבים ונשים בטווח רחב של גילאים. נזקים כאלה מתרחשים גם בהרבה סוגים של נעלים, לרבות נעלי הליכה ונעליים צבאיות. אז אם רוצים להמשיך להשתמש בנעל אבל למנוע נזקים אורטופדיים וחוסר נוחות, צריך להכניס פנימה מדרסים. באמצעות מדרסים בהתאמה אישית, אפשר כיום ליהנות מתמיכה מלאה לכל כף הרגל ולהימנע מבעיות אורטופדיות.

דילוג לתוכן