מה ההבדל בין רפידות אורטופדיות למדרסים?

כדי להבין מה ההבדל בין שני המוצרים, חשוב להבין קודם כל מהו כל מוצר בפני עצמו ואילו יתרונות הוא מציע: הרפידות האורטופדיות הן אביזר שמוכנס לנעל ומיוצר באופן תעשייתי על פי מידת הנעליים. ניתן לקנות אותן בחנות בו במקום ללא זמן המתנה. הן מיוצרות מחומרים כמו ג’ל או סיליקון והן מגיעות בדגמים שונים ומגוונים: קצרות, ארוכות, גבוהות נמוכות, צרות רבות וכיוצא בכך.
מידע נוסף על רפידות אורטופדיות

בדומה לכך, מדרסים גם הם אביזרים אורטופדיים שמוכנסים לתוך הנעל, וישנם אף כאלו שמיוצרים באופן המוני. לעומת זאת ישנם גם מדרסים המיוצרים בהתאם למבנה האנטומי של כף הרגל והבעיות מהן סובל המטופל. הסוג השני מציע טיפול מלא בבעיה שלשמה עוצב המדרס ומיועד לטיפול בבעיות אורטופדיות שונות כמו כף רגל סוכרתית, שברי מאמץ, פלטפוס, קשת גבוהה ועוד.

ההבדלים העיקריים

אופן הייצור

  • רפידות – ברוב המקרים מיוצרות באופן תעשייתי במפעלים על פי מידות הנעל. הן נמכרות ישירות לצרכנים ללא הצורך בהתאמה או מדידות מיוחדות.
  • מדרסים – הם אינם מוצרי מדף, הם מיוצרים בהתאמה אישית למבנה האנטומי של כף הרגל בטכניקות ייצור שונות. התהליך כולל מדידות ובדיקות מקיפות וייצור של זוג מדרסים אחד בכל פעם.

עלויות

  • רפידות – החומרים מהן מיוצרות, שיטת הייצור, הייצור ההמוני, כל אלו ועוד הן הסיבות שרפידות זולות יותר יחסית למדרסים. כמובן שטווח המחירים תלוי בסוג ובאיכות.
  • מדרסים – העלות שלהן גבוהה יותר, זאת בשל העובדה שייצורם דורש התאמה באופן אישי והם מיוצרים ממיטב החומרים האיכותיים ביותר.

בלימת זעזועים

  • רפידות – לא כל הרפידות לנעליים בעלות תכנות בלימת זעזועים, שכן ישנם גם סוגים מאוד בסיסיים. רפידות איכותיות כן יכולות לבלום זעזועים או לרכך את עוצמת המכה והשפעתה על כפות הרגליים.
  • מדרסים – מדרסים מציעים בלימת זעזועים משופרת, הם מיוצרים לאחר סריקה תלת ממדית ומידות גבס, מחלקים באופן מדויק את משקל הגוף ועוזרים לכף הרגל לעמוד בעומסים גבוהים יותר.

שיפור האחיזה של הרגל בנעל

  • רפידות – רפידות משפרות את האחיזה של הרגל ומונעות את התזוזה בתוכה. בכך הן מפחיתות את הסיכון לפציעות ונפילות.
  • מדרסים – בהם לעומת זאת משפרים את האחיזה בצורה כמעט מושלמת, כשהם מעוצבים להתאים למבנה כף הרגל בצורה אופטימלית וכמה שיותר מדויקת.

רפידות בעיקר נועדו כדי לספק תמיכה טובה יותר לכף הרגל בתוך הנעל ולשפר את האחיזה. הן יעילות למצבים רבים אך אם ברצונכם לטפל בקשת רחבה של בעיות אורטופדיות ביעילות, אין ספק שעליכם להשתמש במדרסים. התאמה למבנה כף הרגל ולבעיה ממנה סובל המטופל באופן ספציפי תאפשר להתגבר עליה, להקטין את הסיכון בהחמרת המצב ולמנוע בעיות נוספות.

נעלי נייק
דילוג לתוכן