שימוש במדרסים ביומכניים אצל ספורטאים

כל ספורטאי יודע שהגוף הוא כלי העבודה החשוב ביותר שיש לנו, ולכן חשוב לשמור עליו ולתחזק אותו על בסיס קבוע. על אחת כמה וכמה כאשר עוסקים בספורט, מאחר ואימונים תכופים עלולים לגרום לבעיות ולכאבים שונים או להחמיר מצבים קיימים.

התאמת מדרסים ביומכניים לספורטאים נועדה כדי לספק תמיכה איכותית לכף הרגל, ולתת מענה לבעיות ספציפיות הנוגעות ליציבה, גמישות יתר וכו’, וכן למנוע פציעות עתידיות כמו שברי מאמץ ונקעים.

ספורטאים

מדרסים ביומכניים לספורטאים

לעיסוק בספורט יש יתרונות ותרומה אדירה לבריאות שלנו, אך צריך להכיר גם את הסיכונים שקיימים בתחום – במיוחד עבור מי שעוסק בספורט כמקצוע, וכל מי שמתאמן בעצימות גבוהה.

כדי לתת את התמיכה המלאה לגוף, ספורטאים זקוקים לתפריט תזונתי מתאים ולאימונים משלימים שמטרתם לחזק את השרירים ולתת תמיכה טובה בכל הגוף. וכך גם במקרה של מדרסים – המטרה היא לספק את התמיכה הטובה ביותר לכף הרגל, כדי שתוכלו לשמור על יציבה ומנח נכונים.

הפנייה להתאמת מדרסים לספורטאים נעשית בגלל שלוש סיבות עיקריות:

  • בגלל בעיה אורתופדית קיימת כמו פלטפוס, דורבן וכדומה.
  • בגלל בעיות וכאבים שהתחילו בעקבות האימונים בעצימות הגבוהה.
  • בתור פתרון מניעתי, כנגד פציעות אופייניות כמו שברי מאמץ, נקעים וכדומה.

כיצד מתאימים אותם לספורטאים?

חשוב לנו להדגיש שוב כי התאמה של המדרסים חייבת להיעשות באופן ספציפי עבור כל אדם ואדם. בתהליך ההתאמה אנו לוקחים בחשבון מספר רב של גורמים. הבנת המבנה של כף הרגל ואפיון של הבעיות האורתופדיות חשוב כדי לבחור את סוג המדרס המתאים. וכמובן שיש חשיבות גם לגיל, גובה, משקל ואורח החיים.

עוד חשוב לדעת כי המדרסים צריכים להיות מותאמים לסוג הספורט בו האדם עוסק, מאחר וסוג הספורט משפיע על העומסים השונים שמופעלים על כף הרגל. למשל מדרסים המיועדים לכדורגלנים נותנים תמיכה בעיקר בקשת כף הרגל, ואילו מדרסים לרוכבי אופניים מתמקדים באזור המסרקים.

דילוג לתוכן