מהי כף רגל סוכרתית?

כף רגל סוכרתית היא סיבוך יחסית שכיח של מחלת הסכרת. בין היתר, כף רגל סוכרתית עלולה להופיע בגלל פגיעה בתפקוד העצבים או על רקע פגיעה בכלי הדם ההיקפיים.

במקרים אחרים, כף רגל סוכרתית היא תוצאה של הפרעה במנגנון הריפוי של הפצעים אצל חולי סכרת בגילאים שונים. אז מצד אחד, כף רגל סוכרתית עלולה להופיע אצל כל חולי הסכרת. מצד שני, יש מה לעשות על מנת להתמודד איתה.

איך מאבחנים כף רגל סוכרתית?

חשוב לאבחן מוקדם את התופעה על מנת למנוע את התפתחות המחלה ואת הנזקים הבלתי הפיכים שהיא עלולה לגרום. בשביל לאבחן ספציפית תופעת לוואי כמו כף רגל סוכרתית, עוקבים אחרי תסמינים שכיחים ובהם אובדן תחושה, שלפוחית או פצעים אחרים אבל ללא כאבים ולעיתים קרובות גם שינוי של צבע העור ושינויי טמפרטורה.

כמו כן, יש להיות ערניים לסימנים אחרים שמעידים על כף רגל סוכרתית ובהם פסים אדומים, פצעים ותחושת עקצוץ מכאיבה גם אם לא באמת מפעילים לחץ על האזור. אם אחד הסימנים הללו מופיע אצל חולי סכרת, חשוב מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע ולהכיר את הפתרונות הרלוונטיים שעל הפרק.

איך מדרסים שמיועדים לבעלי סכרת יכולים לעזור?

בעלי מקצוע מתחום האורטופדיה עוזרים להתמודד עם כף רגל סוכרתית באמצעות התאמה אישית של מדרסים. מדרסים לחולי סכרת הם חלק מטיפול חיצוני ולא פנימי, לכן ניתן לשלב אותם עם נטילת תרופות ועם שיטות טיפול קונבנציונאליות. אבל בזמן הזה, היתרון של מדרסים בא לידי ביטוי באופן שבו הם משנים את זווית התנוחה של כף הרגל.
הנה כמה דרכים שבהן מדרסים שמיועדים לבעלי סכרת יכולים לעזור:

  • הפחתת העומס מהאזור הרגיש – מטרת המדרסים לסוכרתיים היא להפחית את העומס מכף הרגל. באמצעות הפחתת העומס מהאזור הרגיש של כף הרגל, בעלי כף רגל סוכרתית מרגישים בנוח יותר לעמוד, ללכת ואף לבצע פעילות גופנית שמסייעת להם להשיג את האיזון התזונתי.
  • תמיכה לפי המבנה האנטומי של כף הרגל – מחקרים מוכיחים שהיעילות של מדרסים משתפרת בעשרות אחוזים כאשר הם מותאמים למבנה האנטומי של כף הרגל. באמצעות התאמה של מדרסים למבנה האנטומי, ניתן לשפר את התמיכה עבור גברים או נשים עם כף רגל סוכרתית ולסייע במידה והם מרגישים תחושה חלקית בכף הרגל.
  • מניעת הזעה – אנשים עם כף רגל סוכרתית עלולים לסבול מהזעת יתר. במקרים של הזעה, מה שצריך לעשות זה להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי בחירת מדרס שמיוצר מחומרים אנטי בקטריאליים. כאשר המדרסים מיוצרים מחומרים כאלה, הם מונעים הזעה בכף הרגל ומצליחים להיות עמידים יותר לאורך זמן רב.

במכון האורטופדי דוביק אורטופדיה ישמחו לתת לך עוד פרטים על האופן שבו אפשר וכדאי להתמודד עם מצבים של כף רגל סוכרתית. כל שעליך לעשות הוא להשאיר פרטים באתר!

 

דילוג לתוכן