איך מדרסים אורטופדיים עוזרים לכאבי גב?

כאבי גב מטרידים חלק גדול מהאוכלוסייה. אלו כאבים שעלולים להופיע מגיל צעיר, ללוות גברים ונשים ולהגיע עד הגיל השלישי והזקנה. עם הופעת כאבי הגב יש גם פגיעה משמעותית באיכות החיים ונזקים מצטברים לעמוד השדרה. בנוסף, צריך לזכור שבדרך כלל כאבי גב הם סימפטום של בעיה רחבה יותר – כמו עמידה לא נכונה, ישיבה לא מספיק זקופה, חוסר בשעות שינה, שרירים חלשים וכן הלאה.

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לעזור להתמודדות עם כאבי גב באמצעות סוגים שונים של מדרסים אורטופדיים. המדרסים מגיעים לאחוזי הצלחה גבוהים ומרשימים בהתמודדות עם כל סוגי כאבי הגב, לרבות אלו שמופיעים בגילאים מבוגרים יחסית. יתרה על כך, גברים או נשים שסובלים מכאבי גב יכולים לחוש הקלה באמצעות התאמה של מדרסים למבנה כף הרגל והצרכים שלהם.

אביזרי שיקום אורטופדיים

מה המטרה של מדרסים אורטופדיים?

שיפור המנח של כף הרגל – המטרה העיקרית של מדרסים אורטופדיים היא לשפר את המנח של כף הרגל. באמצעות מדרסים ניתן לגרום לכף הרגל לשבת בצורה נכונה יותר בתוך הנעל, מה שמשפיע לאחר מכן על כל עמוד השדרה ועל הגב. בזכות תיקון המנח של כף הרגל, גברים או נשים חווים שינוי דרמטי לטובה באיכות החיים שלהם.

שיפור טווח התנועה – מדרסים אורטופדיים מיוחדים בכך שהם משפרים את הטווח של התנועה. בזכות המדרסים אפשר להפוך את התנועה לגמישה וחלקה יותר, כמו גם להביא לידי ביטוי את הדרישות והצרכים הפיזיולוגיים של קהל היעד. על מנת להשיג ביצועים טובים באזור של כף הרגל, צריך לשפר את טווח התנועה ולהשתמש במדרסים כמה שיותר מוקדם.

החלפה של הרפידה הרגילה – רוב כאבי הגב מתחילים בהליכה לא נכונה ובשימוש ברפידה הרגילה שמגיעה יחד עם הנעליים. בעוד הרפידה הרגילה מיוצרת בדרך כלל מגומי או מחומרים פלסטיים והיא אמורה להתאים לכולם בלי יוצא מן הכלל, מדרסים אורטופדיים מותאמים אישית למי שעומד להשתמש בהם. תודות להתאמה האישית הזו, מדרסים אורטופדיים מחליפים את הרפידה הרגילה ומשפרים את הביצועים של הנעל תוך כדי שהם מונעים את כאבי הגב הנפוצים.

איך מנצלים את היתרונות של מדרסים אורטופדיים?

הדרך לנצל את היתרונות של מדרסים היא להתייעץ עם בעלי מקצוע. אחרי התייעצות עם בעלי  מקצוע, מגיעים לשלב שבו מבצעים הדמיה של כף הרגל. לאחר ההדמיה ניתן לבדוק איזה סוג יתאים לצרכים של קהל היעד, באיזה סוג מדרסים אפשר להשתמש על מנת למנוע את כאבי הגב גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך ואיזה מדרסים יתאימו לכל סוג של נעליים – כמו למשל בעת השימוש בנעלי ספורט או הליכה לעומת נעלי יציאה או אפילו עקבים.

במילים אחרות, חשוב להשקיע את הזמן הנדרש בהתאמה של מדרסים אורטופדיים לצרכים של קהל היעד ולא להסתפק במדרסי מדף גנריים. בשביל לבצע התאמה מלאה של המדרסים לכף הרגל אמנם צריך להשקיע גם קצת זמן וגם קצת כסף, אבל זה משתלם בטווח הארוך. אם עושים את זה כמו שצריך, מדרסים מתגלים כפתרון אידיאלי עבור התמודדות עם כאבי גבי כמעט בכל גיל ומצב רפואי.

אולי יעניין אותך גם:

דילוג לתוכן