כל מה שצריך לדעת על אורטופדיה

בעיות אורטופדיות

לצערנו מרבית האנשים יסבלו בשלב כלשהו במהלך חייהם מבעיה אורטופדית כלשהי. האורטופדיה היא תחום ברפואה שהולך ומתפתח העוסק במחקר בטיפול ובמניעת בעיות ומחלות הקשורות לתנועת גוף האדם: בעצמות, בשרירים ובמפרקים. במרבית המקרים אורח החיים המודרני הוא זה שגורם לבעיות אלו אשר נוצרות מפציעות שונות, היעדר פעילות גופנית והישארות ממושכת במנחי גוף בעייתיים.

אביזרי אורטופדיה

ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של אביזרים:

אביזרים שנועדו למנוע בעיות אורטופדיות, ואביזרים שמטרתם לסייע בשיקום.
למרבה הצער מרבית האנשים נעזרים בציוד כשכבר נגרם הנזק. אכן יש מקרים רבים שבהם היא נגרמת כתוצאה מפציעה פתאומית או מחלה שלא היתה אפשרות למנוע לפני. אולם ישנם מקרים אשר נגרמים כתוצאה מהזנחה מתמשכת או מפעילות לקויה שהיה ניתן למנוע.
אולם ישנן בעיות שנגרמות כתוצאה מהזנחה מתמשכת או מפעילות לקויה, שניתן היה למנוע באמצעות שימוש באביזרי אורטופדיה מונעת.

מדרסים אורטופדיים

מדרסים אורטופדיים לנעליים הם האביזר הנפוץ ביותר, הם ניתנים להתאמה אישית, ותפקידם לתמוך בכף הרגל, לוודא שהמנח שלה יהיה נכון ושבמהלך עמידה, הליכה או ריצה העומס יתחלק בצורה שווה על פני כל כף הרגל.

המדרסים נועדו לשמור על הליכה יציבה ונכונה ובכך מונעים בעיות עתידיות שעלולות להיווצר כתוצאה מהליכה לא נכונה לאורך זמן. כגון בעיות גב, שברי מאמץ, בעיות בכף הרגל והקרסול, בעיות יציבה ועוד.

אביזרי אורטופדיה נוספים הם: 

כריות ומזרנים אורטופדיים שנועדו לשמירה על מנח תקין של עמוד השדרה, הגב והצוואר בעת השינה. תיקי גב וילקוטים אורטופדיים שנועדו לשמור על הגב אצל ילדים קטנים, סטודנטים ומטיילים. משענות, כסאות מחשב אורטופדיים והדומים לרגליים נועדו למנוע בעיות בקרב אנשים שמבלים שעות רבות מדי יום בישיבה ממושכת בנהיגה, מול שולחן או מחשב ולשמור על מנח ישיבה נכונה. ישנן גם כריות מיוחדות שנועדו לשמירה על מנח נכון של מפרקי כף היד בעת הקלדה ושימוש במחשב.

חלק מהציוד האורטופדיה שנועדו לסייע בשיקום: 

חגורות גב שנועדו לסייע בשיקום לאחר טראומות כמו פריצת דיסק, חובקים ותומכים לשורש כף היד, לברכיים ולקרסוליים המסייעים בטיפול בבעיות מפרקים, מקלות הליכה ועוד.

אורטופדיה

לסיכום

 

תחום האורטופדיה הוא תחום שאינו קופא על שמריו, וכל הזמן נוספים לו חידושים ופיתוחים אשר יכולים לספק מענה כמעט לכל בעיית אורטופדית, בין אם בצורת מניעה ובין אם בטיפול וסיוע בשיקום. 

אולם חשוב לציין שההיצע הרב של האביזרים יכול לעיתים לבלבל ולגרום לאנשים להשתמש באביזרים שאינם מותאמים להם.

בכל מקרה, לצורך שיקום או מניעה של בעיות אורתופדיה בעתיד, תמיד כדאי להיעזר באנשי מקצוע מוסמכים שידעו להתאים עבורכם את הציוד הנכון ביותר והמתאים למידותיכם.

למידע וייעוץ נוסף מוזמנים ליצור קשר עם דוקטור דב מכלוביץ אשר בבעלותו במכון אורטופדי ברמת גן – 036731384

דילוג לתוכן